روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

میگرن با اورا ممکن است منجر به حمله قلبی شود, لخته‌های خونی برای زنان
منبع :
آکادمی علوم اعصاب آمریکا
خلاصه :
زنانی که میگرن با اورا دارند , که اغلب اختلالات بصری مانند چراغ‌های چشمک‌زن هستند , ممکن است بیشتر با قلب و رگ‌های خونی خود مشکل داشته باشند و آن‌هایی که در روش‌های پیش‌گیری از بارداری جدید هستند ممکن است در خطر بالاتری برای لخته‌های خونی باشند .
زنانی که میگرن با اورا دارند , که اغلب اختلالات بصری مانند چراغ‌های چشمک‌زن هستند , ممکن است بیشتر با قلب و رگ‌های خونی خود مشکل داشته باشند , و آن‌هایی که بر ضد بارداری جدید هستند ممکن است در معرض خطر بیشتری برای لخته‌های خونی باشند .
اولین مطالعه نشان داد که میگرن با اورا یک عامل قوی در پیشرفت بیماری‌های مهم قلبی مانند حمله قلبی و سکته است . مطالعه سلامت زنان شامل زنانی بود که دچار میگرن بودند . در طی یک مطالعه ده‌ساله , چند مورد حمله قلبی , سکته یا مرگ از یک علت قلبی - عروقی وجود داشت . مطالعه حاضر به بررسی سهم نسبی عوامل خطرزای قلبی عروقی در این حوادث قلبی عروقی می‌پردازد .
توبیاس هوس , md , scd , موسسه ملی بهداشت و تحقیقات پزشکی در بوردو و بیمارستان زنان در بوستون می‌گوید : " پس از فشار خون بالا , میگرن با اورا دومین عامل موثر در خطر حمله قلبی و سکته بود . " یکی از اعضای آکادمی علوم اعصاب آمریکا است . این بیماری پیش از دیابت , سیگار کشیدن, چاقی و سابقه خانوادگی بیماری‌های قلبی بود . "
او هشدار داد که در حالی که افراد مبتلا به میگرن با رایحه خطر بیشتری دارند , به این معنی نیست که همه مبتلا به میگرن دچار حمله قلبی یا سکته می‌شوند . او گفت که افراد مبتلا به میگرن می‌توانند ریسک خود را به روش‌های مشابه کاهش دهند , مانند سیگار کشیدن , حفظ فشار خون پایین و کاهش وزن و ورزش .
مطالعه دوم به بررسی زنان مبتلا به میگرن می‌پردازد . این مطالعه شامل زنانی بود که میگرن با میگرن داشتند و بدون هاله , هر دو روش پیش‌گیری از بارداری مثل چسب جلوگیری از بارداری و پیش‌گیری از بارداری را داشتند . از میان زنانی که از روش‌های پیش‌گیری از بارداری استفاده می‌کردند میگرن مبتلا به میگرن بود .
زنان مبتلا به میگرن با اورا به احتمال بیشتر دچار عوارضی مانند ترومبوز وریدی عمقی با انواع روش‌های پیش‌گیری از بارداری نسبت به زنانی با میگرن بدون هاله بودند . برای مثال , درصد زنان مبتلا به میگرن با اورا که از نسل جدیدتر ضد بارداری هورمونی استفاده می‌کردند , ترومبوز وریدی عمقی داشتند , در حالی که زمان دو رویداد مشخص نیست . بروز عوارض لخته خون در زنان مبتلا به میگرن بیشتر بود .
نویسنده مطالعه جوشی جوشی , md , مایل بر ساعت , rph , در بیمارستان لیدی ریدینگ در بوستون و عضو آکادمی علوم اعصاب آمریکا , گفت : " زنانی که مبتلا به میگرن هستند باید مطمئن باشند که این اطلاعات را در تاریخ پزشکی خود داشته باشند و با پزشکان خود در مورد خطرات احتمالی بیشتر داروهای جدید پیش‌گیری کنند . "
در مورد میگرن بیشتر بدانید
موسسه ملی بهداشت مورد مطالعه قرار گرفت . این مطالعه به کمک صندوق تحقیقاتی مرکز سردرد گراه‌ام انجام شد .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: