واقعیاتی در مورد Psychosis واژه جنون برای توصیف شرایطی مورد استفاده قرار میگیرد که در زمانی که از دست دادن ارتباط با واقعیت کاسته شدهاست ، بر ذهن تاثیر میگذارد . Psychosis اغلب زمانی شروع میشود که یک نفر در اواخر نوجوانی در سن نوجوانی و یا نوجوانی قرار دارد . Psychosis میتواند نشانهای از بیماری ذهنی یا بیماری جسمی باشد . الکل میتواند ناشی از برخی داروها ، الکل و یا سو مصرف مواد باشد . سه نفر از ۱۰۰ نفر در زندگی خود دچار روانپریشی هستند . در حدود ۱۰۰۰۰۰ نوجوان و بزرگسال در اولین اپیزود از جنون در هر سال تجربه میکنند . Psychosis میتوانند شامل توهمات ( دیدن ، شنوایی ، بو کشیدن ، چشیدن و یا احساس چیزی باشند که واقعی نیست ) . Psychosis میتواند شامل جنون یا اغفال باشد ( اعتقاد به چیزی که حتی زمانی که با حقایق ارائه شود واقعی نباشد ) . Psychosis میتواند شامل افکار آشفته و گفتاری باشد . Psychosis بر مردم از تمام طبقات زندگی تاثیر میگذارد . MYTH : فرد مبتلا به علائم اختلالات روانی خطرناک است . FACT : افرادی که روانپریشی را تجربه میکنند ممکن است به طرز عجیبی رفتار کنند ، ممکن است صداهایی را بشنوند یا چیزهایی را ببینند که وجود ندارند . آنها ممکن است ترسیده باشند و گیج و سردرگم شوند . با این حال ، این احتمال وجود دارد که این افراد خود را به دیگران آسیب برسانند . مهم است که به فرد مبتلا به اختلالات روانی کمک کنید تا هر چه سریعتر درمان شود . درمان: درمان میتواند درمان شود و درمان اولیه شانس بهبودی موفق را افزایش دهد . مطالعات نشان میدهند که برای فردی که علائم بیماری روانی را بیش از یک سال قبل از دریافت درمان مبتلا میکند ، رایج است . کاهش این طول دوره روانپریشی مهم است چون درمان اولیه اغلب به معنی بهبود بهتر است . پژوهش از انواع مختلفی از درمانها برای مرحله اول جنون ، به ویژه مراقبتهای ویژه هماهنگ ( سوئیچینگ مرکزی ) پشتیبانی میکند . سوئیچینگ مرکزی شامل اجزای زیر است : رواندرمانی فردی یا گروهی معمولا ً براساس اصول درمان رفتار شناختی ( CBT ) است . CBT به مردم کمک میکند تا مشکلات فعلی خود را حل کنند . درمانگر CBT به بیمار کمک میکند تا یاد بگیرد چگونه الگوهای تفکر ناقص یا کمکی را تشخیص دهد ، باورهای نادرست را تشخیص داده و تغییر دهد ، به روشهای مثبت تری مرتبط باشد و رفتارهای مشکلساز را تغییر دهد . حمایت خانواده و آموزش به اعضای خانواده در مورد جنون ، مقابله ، ارتباط و مهارتهای حل مساله کمک میکند . اعضای خانواده که آگاه و درگیر هستند آمادگی بیشتری برای کمک به عزیزان خود از طریق فرآیند بازیافت دارند . داروها ( همچنین pharmacotherapy ) به کاهش علائم جنون کمک میکنند . مانند همه داروها ، داروهای ضدروان پریشی ریسک و سود دارند . مشتریان باید با ارایه دهندگان خدمات بهداشت و درمان خود درباره اثرات جانبی ، هزینههای دارو و ترجیحات میزان مصرف ( قرص روزانه یا تزریق ماهانه ) صحبت کنند . خدمات استخدام / تحصیل پشتیبانی شده به مشتریان در بازگشت به کار یا مدرسه و رسیدن به اهداف شخصی خود کمک میکنند . تاکید بر قرار گیری سریع در کار یا محیط مدرسه با آموزش و پشتیبانی برای کسب اطمینان از موفقیت است . مدیریت موردی به مشتریان در حل مساله کمک میکند . مدیر پرونده میتواند راهحلهایی برای رسیدگی به مشکلات عملی ارائه دهد و خدمات اجتماعی را در حوزههای مختلف مورد نیاز هماهنگ کند . مهم است که افراد مبتلا به روانپریشی در برنامهریزی درمان خود دخالت داشته باشند . نیازها و اهداف آنها باید برنامههای درمانی انفرادی خود را هدایت کند که به آنها کمک میکند تا در طول فرآیند بازیابی مشارکت داشته باشند . مهم است که یک متخصص سلامت روانی را پیدا کنید که در درمان روانپریشی آموزشدیده باشد و باعث میشود مشتری احساس راحتی کند . آخرین Reviewed : ژانویه ۲۰۱۶ وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا موسسه ملی بهداشت موسسه ملی بهداشت روانی انتشارات NIH شماره ۱۶ - ۴۳۰۶
مراکز آموزشی و اطلاعاتی والدین و مراکز منابع اصلی جامعه در سراسر ایالاتمتحده وجود دارند . مرکز اطلاعات والدین و وب سایت منابع در هر ایالت . اداره آموزش و پرورش اطلاعات کاملی در مورد قوانینی دارد که سازوکارهایی را برای فراهم کردن وسایل مناسب برای کودکان با نیازهای فردی و با هدف کمک به موفقیت آنها در مدرسه فراهم میکند . این قانون همچنین یک وب سایت بر روی افراد دارای ناتوانیهای آموزشی دارای معلولیت دارد و اداره حقوق مدنی اد به سایر قوانین فدرال اطلاعاتی دارد که تبعیض براساس معلولیت در برنامههای عمومی مانند مدارس را ممنوع میسازد . بسیاری از سازمانهایی که در این بروشور لیست شدهاند به عنوان منابع اضافی نیز اطلاعات مربوط به کار با مدارس و همچنین سایر اطلاعات کلی مربوط به اختلالات کودکان را ارائه میدهند . پرداختن به اختلالات بر کودکان پژوهش حاضر به بررسی و حمایت از تحقیقات انجامشده در زمینه تشخیص و درمان اختلالات روانی که در کودکی رخ میدهد , کمک میکند . این تحقیق شامل بررسی عوامل خطر , از جمله عوامل مرتبط با ژنتیک و تجربه و محیط است که ممکن است سرنخهایی به چگونگی توسعه این اختلالات و چگونگی شناسایی آنها ارائه کند . این برنامه همچنین از تلاشها برای توسعه و آزمایش مداخلات جدید شامل درمان, رواندرمانی و درمانهای دارویی حمایت میکند . پژوهش حاضر علاوه بر ارائه روشهایی برای تشخیص و درمان اختلالات در دوران کودکی میتواند به تعیین اثرات مفید درمان در دوران کودکی و بزرگسالی کمک کند . شرکت در مطالعه تحقیقاتی برای کودکان کودکان کوچک نیستند , اما اغلب داروها و داروهایی داده میشوند که فقط در بزرگسالان آزمایش شدهاند . شواهد زیادی وجود دارد که مغز و بدن کودکان در حال توسعه میتوانند به داروها و درمانهای متفاوت واکنش نشان دهند . روش دریافت بهترین درمان برای کودکان از طریق تحقیقات طراحی شدهاست. از طیف وسیعی از تحقیقات حمایت میکند که شامل کارآزماییهای بالینی است که به دنبال راههای جدید برای پیشگیری , تشخیص , یا درمان بیماریها و بیماریها هستند . در طول آزمایشهای بالینی بر روی شرایط موثر بر سلامت روانی , درمانهای موجود ممکن است درمانهای رفتاری جدید , داروهای جدید یا ترکیبات جدید داروها و یا روشهای جدید برای افزایش درمانهای موجود باشد . هدف کارآزماییهای بالینی تعیین این است که آیا یک آزمایش یا درمان جدید وجود دارد یا خیر . اگرچه ممکن است شرکت کنندگان از بخشی از یک آزمایش بالینی بهرهمند شوند , شرکت کنندگان باید آگاه باشند که هدف اولیه یک آزمایش بالینی کسب دانش علمی جدید است تا دیگران در آینده بهتر باشند . توجه داشته باشید : تصمیمات مربوط به اینکه آیا برای یک آزمایش بالینی مناسب هستند و چه آنهایی که برای کودک شما مناسب هستند , به بهترین شکل با همکاری با متخصص بهداشت روانی مجاز خود انجام میشوند . برای اطلاعات بیشتر در زمینه تحقیقات بالینی , از تحقیقات بالینی nih و شما استفاده کنید . پیدا کردن یک مطالعه بالینی محققان در این زمینه تحقیقاتی را در حوزههای مختلف مطالعه شامل شناخت , ژنتیک , اپیدمیولوژی و روانپزشکی انجام میدهند . این مطالعات در موسسه ملی بهداشت و درمان در ایالت مریلند انجام شدهاست . برای یافتن مطالعاتی برای کودکان و نوجوانان , مراجعه به مطالعه : کودکان . میتوانید بفهمید که آیا مطالعهای برای کودک شما مناسب است یا نه . علاوه بر آزمایشهای انجامشده , آزمایشها کلینیکی در حال انجام است که در سراسر ایالاتمتحده و سراسر جهان اجرا میشوند . برای پیدا کردن یک محاکمه بالینی در کنار شما , میتوانید از آنها دیدن کنید .
برگه و چک لیست واقعیت مراقبت ویژه تهیه برگه و فهرست واقعیت مراقبت ویژه هماهنگی مراقبت ویژه هماهنگ یک اصطلاح کلی برای توصیف برنامههای درمان محور برای افراد مبتلا به جنون است . سی اس سی از تیمی از متخصصان و متخصصان سلامت استفاده میکند که با مشتری کار میکنند تا یک برنامه درمانی شخصی براساس اهداف و ترجیحات مشتری ایجاد کنند . این تیم رواندرمانی مبتنی بر بهبود را ارائه میکند , مدیریت دارویی برای افراد مبتلا به نارساخوانی , مدیریت موردی , پشتیبانی از تحصیل و آموزش , و آموزش خانواده و پشتیبانی . مشتری و تیم با همکار میکنند تا تصمیمات درمان شامل اعضای خانواده را تا حد ممکن انجام دهند . در مقایسه با مراقبتهای معمول بیماران , سوئیچینگ مرکزی در کاهش علایم , بهبود کیفیت زندگی و افزایش درگیری در کار یا مدرسه , موثر واقع شدهاست . برنامههای مختلفی وجود دارند که میتوانند مراقبت ویژه را هماهنگ کنند . در ایالاتمتحده , نمونههایی از برنامههای سی اس سی عبارتند از : ( اما نه محدود به ) . برای کمک به پیدا کردن یک برنامه سوئیچینگ مرکزی در منطقه خود , به بیماران و بخشهایی از صفحه وب سایت مراجعه کنید . چک لیست سی اس سی اگر به یک برنامه سوئیچینگ مرکزی علاقهمند هستید , با ارائه دهندگان خدمات برنامه صحبت کنید و از آنها بخواهید که اجزای زیر را برای مراقبت ویژه هماهنگ ارائه کنند : یک برنامه درمانی که از یک رویکرد مبتنی بر تیم استفاده میکند برنامهریزی درمان شامل مشتری در تمام تصمیمات درمان و اعضای خانواده در صورت امکان یک تیم درمان که خدمات زیر را ارائه میکند : مدیریت موردی رواندرمانی مبتنی بر بهبود مدیریت دارو برای افراد مبتلا به سرطان حمایت از اشتغال و تحصیلات هماهنگی با خدمات مراقبت اولیه آموزش و پشتیبانی خانواده موسسه ملی بهداشت روانی nih انتشار om برگه واقعیت : علائم هشدار اولیه جنون برگه واقعیت : علائم هشدار اولیه جنون معمولا ً فرد تغییراتی را در رفتارهای خود قبل از ایجاد جنون نشان میدهد . لیست زیر شامل چندین علامت هشدار دهنده است . افت نگرانکننده در نمرات یا عملکرد شغلی مشکل جدید به وضوح یا تمرکز بدگمانی و بدگمانی نسبت به دیگران از نظر اجتماعی خود را عقب میکشید احساسات عجیب و غریب , احساسات عجیب یا نداشتن هیچ احساسی کاهش در مراقبت از خود یا بهداشت شخصی مشکل داستانسرایی سخنرانی آشفته و یا مشکل برقراری ارتباط هر کدام از این موارد به خودی خود ممکن است قابلتوجه نباشند , اما فردی با چندین آیتم در لیست باید با یک متخصص بهداشت روانی مشورت کند . یک روانشناس خبره , یک روانپزشک یا یک مددکار اجتماعی آموزشدیده میتواند به تهیه یک برنامه درمانی کمک کند . اگر متوجه این تغییرات در رفتار باشید و شروع به تشدید و یا انجام آن نکنید , جستجوی کمک مهم است . درمان زود جنون احتمال بهبودی موفقیتآمیز را افزایش میدهد . آخرین بررسی : ژانویه ۲۰۱۰ دانشکده بهداشت و خدمات انسانی موسسه ملی بهداشت موسسه ملی بهداشت روانی nih انتشار om ترازنامه حقایق مربوط به جنون کلمه روانپریشی برای توصیف شرایطی که ذهن را تحتتاثیر قرار میدهد , به کار میرود . جنون اغلب زمانی شروع میشود که فرد در سنین نوجوانی خود و یا نوجوانی باشد . روانپریشی میتواند نشانهای از یک بیماری روانی یا یک بیماری جسمی باشد . روانپریشی میتواند توسط برخی داروها , الکل یا مصرف مواد مخدر ایجاد شود . سه نفر از افراد مبتلا به جنون در برخی اوقات در زندگی خود دچار جنون میشوند .
به دنبال کمک حتی تحت بهترین شرایط , تشخیص تفاوت بین رفتارهای چالش برانگیز و احساساتی که با رشد کودک معمول و آنهایی که باعث نگرانی هستند , سخت است . لازم به یادآوری است که بسیاری از اختلالات مانند اضطراب , اختلال کاستی توجه و بیشفعالی در دوران کودکی رخ میدهند . در واقع , بسیاری از بزرگسالان که به دنبال درمان هستند, بر این باورند که چگونه این اختلالات دوران کودکی خود را تحتتاثیر قرار میدهند و آرزو میکنند که آنها زودتر کمک دریافت کنند . به طور کلی , اگر رفتار یک کودک برای چند هفته یا بیشتر ادامه داشته باشد , باعث ایجاد پریشانی برای کودک یا خانواده کودک میشود و با عملکرد در مدرسه , خانه یا دوستان تداخل ایجاد میکند و سپس به جستجوی کمک در نظر گرفته میشود . اگر رفتار کودک ناامن باشد , یا اگر کودک در مورد درخواست آسیب رساندن به او یا دیگران صحبت کند , فورا ً به دنبال کمک خواهد بود . کودکان خردسال ممکن است از ارزیابی و درمان بهرهمند شوند اگر : عصبانی هستند و یا خیلی عصبانی هستند اغلب در مورد ترسها و نگرانیها صحبت کنید شکایت از سردرد و یا سردرد مکرر بدون علت شناختهشده پزشکی آنها در حرکت ثابتی هستند و نمیتوانند آرام بنشینند ( به جز وقتی که ویدیو را تماشا میکنند یا بازیهای ویدیویی میکنند ) خواب زیاد یا خیلی کم , کابوسهای مکرر دارند , یا در طول روز خوابآلود به نظر میرسند . علاقهای به بازی با کودکان دیگر ندارند و یا دچار مشکل میشوند پیشرفت تحصیلی یا تجربه اخیر در نمرات اعمال را تکرار کنید و یا چیزهای زیادی را از ترس اینکه مبادا اتفاق بدی بیفتد , انجام دهید . کودکان و نوجوانان بزرگتر ممکن است از یک ارزیابی بهرهمند شوند اگر : به چیزهایی که عادت داشتند لذت ببرند , انرژی کم دارند زیاد یا زیاد بخوابید و یا در طول روز خوابآلود به نظر برسید به تنهایی زمان بیشتری صرف میکنند و از فعالیتهای اجتماعی با دوستان یا خانواده خود اجتناب میکنند ترس از وزن , یا رژیم غذایی یا ورزش رفتارهای خود آزاری را درگیر کنید . دود , نوشیدن یا استفاده از داروها درگیر رفتار خطرناک یا مخرب یا با دوستان افکار خودکشی دورههای بسیار بالایی از انرژی و فعالیت دارند و کمتر از حد معمول به خواب نیاز دارند میگویند که فکر میکنند کسی سعی دارد ذهن خود را کنترل کند یا چیزهایی را بشنوند که دیگران نمیتوانند بشنوند . گامهای اولیه برای والدین اگر نگران کودکتان هستید , از کجا شروع میکنید ? با معلم کودک خود صحبت کنید . رفتار کودک مانند مدرسه , مهدکودک , یا زمینبازی چیست ? با کودک کودک خود صحبت کنید . رفتار را توصیف کنید و آنچه را که مشاهده کردهاید گزارش کنید و با دیگران صحبت کنید . از یک متخصص بهداشت روانی که تجربه و تخصص دارد , مراجعه کنید . اطلاعات تکمیلی در مورد شناسایی یک متخصص بهداشت روانی در پایان این بروشور وجود دارد . ) یافتن پاسخ ارزیابی توسط یک متخصص بهداشت میتواند به روشنشدن مشکلاتی که ممکن است منجر به رفتار کودک شود کمک کند و برای گامهای بعدی اطمینانبخش یا توصیه باشد . فرصتی برای یادگیری نقاط قوت و ضعف کودک فراهم میکند و تعیین میکند که کدام مداخلات ممکن است بسیار مفید باشد . ارزیابی جامع سلامت روانی کودک شامل موارد زیر است : مصاحبه با والدین در مورد تاریخچه رشد کودک , خلق و خوی , روابط با دوستان و خانواده , سوابق پزشکی , علایق , تواناییها و هر نوع درمان قبلی . برای مثال , داشتن تصویری از وضعیت فعلی کودک مهم است , برای مثال : آیا او به تازگی مدارس را تغییر دادهاست , بیماری در خانواده یا تغییر با تاثیر بر زندگی روزمره کودک بودهاست . جمعآوری اطلاعات از مدرسه , مانند آزمونهای استاندارد , گزارشها درباره رفتار , قابلیتها و مشکلات . مصاحبه با کودک درباره تجربیات خود , همچنین آزمایش و مشاهدات رفتاری , در صورت نیاز .
گزینههای درمان : نتایج ارزیابی ممکن است نشان دهند که رفتار کودک با تغییرات و یا فشار در خانه یا مدرسه مرتبط است ؛ یا نتیجه یک اختلال است که درمان آن توصیه میشود . توصیههای درمان ممکن است شامل موارد زیر باشد : رواندرمانی ( " درمان کننده " ) . رویکردهای مختلفی برای رواندرمانی ، از جمله psychotherapies ساختار یافته در شرایط خاص وجود دارد . اطلاعات مربوط به انواع psychotherapies در موسسه ملی سلامت روانی ( NIMH ) در دسترس است ( www.nimh.nih.gov ؛ دوره جستجو : psychotherapies ) . رواندرمانی موثر برای کودکان همیشه شامل موارد زیر است : مشارکت والدین در درمان ( به خصوص برای کودکان و نوجوانان ) مهارتهای آموزش و تمرین مهارتها در خانه و یا در مدرسه ( بین تکالیف تکالیف کلاس " ) معیارهای پیشرفت ( به عنوان مثال ، مقیاسهای درجهبندی ، بهبود تکالیف تکالیف ) که در طول زمان پیگیری میشوند . داروها . دارو ممکن است همراه با رواندرمانی به کار رود . همانند بزرگسالان ، نوع داروهای مورد استفاده برای کودکان به تشخیص بستگی دارد و ممکن است شامل داروهای ضد افسردگی ، محرک ، stabilizers و غیره باشد . اطلاعات عمومی در مورد کلاسهای ویژه داروها در صفحه داروهای سلامت روانی s ( www.nimh.nih.gov ؛ دوره جستجو : داروها ) موجود است . داروها اغلب در ترکیب با رواندرمانی استفاده میشوند . اگر متخصصان مختلف درگیر باشند ، درمان باید هماهنگ باشد . مشاوره خانوادگی . گنجاندن والدین و دیگر اعضای خانواده در درمان میتواند به خانوادهها کمک کند درک کنند که چگونه چالشهای فردی کودک ممکن است بر روابط با والدین و خواهر و برادر تاثیر بگذارد و بالعکس . حمایت از والدین . جلسات انفرادی یا گروهی که شامل آموزش و فرصت صحبت با والدین دیگر است، میتوانند استراتژیهای جدیدی برای حمایت از کودک و مدیریت رفتار مشکل به شیوهای مثبت فراهم کنند . درمانگر همچنین میتواند والدین را در مورد نحوه برخورد با مدارس راهنمایی کند . برای یافتن اطلاعات درباره گزینههای درمان برای اختلالات خاص ، مراجعه به www.nimh.nih.gov / health /. انتخاب یک متخصص بهداشت روانی مهم است که به دنبال یک متخصص سلامت روانی کودک باشید که با مشکلات خاص که کودک شما تجربه میکند ، تمرین و تجربه کند . سوالات زیر را در هنگام ملاقات با ارائه دهندگان احتمالی درمان بپرسید : آیا از رویکردهای درمانی که توسط تحقیقات حمایت میشوند استفاده میکنید ؟ آیا در این درمان والدین را درگیر میکنید ؟ اگر اینطور است ، والدین چطور درگیر میشوند ؟ آیا جلسات بین جلسات وجود دارد ؟ چگونه میتوان از این درمان را ارزیابی کرد ؟ چه زود میتوانیم انتظار پیشرفت را داشته باشیم ؟ آخرین درمان چه مدت طول خواهد کشید ؟ اطلاعات اضافی مربوط به شناسایی گزینههای موثر درمان سلامت روانی و موثر در وب سایت NIMH در www.nimh.nih.gov / findhelp و نیز از طریق سایر سازمانهایی که در بخش منابع این بروشور آورده شدهاند ، در دسترس است . کار کردن با مدرسه اگر کودک شما دارای چالشهایی رفتاری یا احساسی باشد که با موفقیت یا موفقیت او در مدرسه تداخل داشته باشد ، ممکن است قادر به بهرهمند شدن از برنامهها و امکانات رفاهی باشد که تحت قوانین در اصل برای جلوگیری از تبعیض علیه کودکان معلول وضع شدهاند . متخصصان بهداشتی که مراقب کودک خود هستند میتوانند به شما کمک کنند با مدرسه ارتباط برقرار کنید . اولین قدم ممکن است این باشد که از مدرسه بپرسید آیا برنامه آموزشی فردی یا برنامه ۵۰۴ برای کودک مناسب است . تختهسیاه میتواند شامل معیارهای سادهای مانند تهیه یک کودک با یک دستگاه ضبط برای یادداشتبرداری ، و اجازه انعطافپذیری با میزان زمان مجاز برای تستها و یا تنظیم صندلی در کلاس برای کاهش حواسپرتی باشد . منابع زیادی در مورد آنچه که مدارس میتوانند و در برخی موارد ، باید برای کودکانی فراهم کنند که از محل اقامت بهرهمند خواهند شد و چگونه والدین میتوانند برای فرزندان خود از ارزیابی و خدمات درخواست کنند :
فردی که اختلال دو قطبی دارد ممکن است با اپیزودهای افسرده ، اپیزودهای افسرده یا " مختلط " روبرو شود . یک اپیزود مختلط ، هم علائم افسردگی و هم مبتلا به افسردگی را دارد . این حوادث باعث بروز علائم بیماری میشوند که یک یا دو هفته طول میکشد . در طی یک اپیزود ، علایم در هر روز برای بیشتر روز بروز میکنند . کودکان و نوجوانانی که یک اپیزود شور دارند ممکن است : احساس شادی کنید و یا به شیوهای احمقانه رفتار کنید که برای آنها و برای افراد دیگر سن آنها غیر معمول است . خلق و خوی بسیار کوتاهی دارد. در مورد چیزهای مختلف خیلی سریع صحبت کنید خوابیدن مشکل داره ولی احساس خستگی نمی کنه . مشکل تمرکز کردن داشته باشید در مورد سکس بیشتر فکر کنید و بیشتر فکر کنید کارهای پرمخاطره خود را انجام دهید کودکان و نوجوانانی که یک اپیزود افسرده دارند ممکن است : احساس افسردگی کنید مشکلات زیادی در مورد درد ، مانند سردرد و سردرد خواب زیاد یا بیش از حد خواب احساس گناه و بیارزش بودن بیش از حد زیاد بخورید و یا زیاد بخورید انرژی کم داشته باشید و هیچ علاقهای به فعالیتهای سرگرمکننده نداشته باشید. درباره مرگ یا خودکشی فکر کنید آیا کودکان و نوجوانان با اختلال دو قطبی مشکلات دیگری دارند ؟ جوانانی که اختلال دو قطبی دارند میتوانند همزمان چندین مشکل داشته باشند . این موارد عبارتند از: سو استفاده از مواد مخدر. هر دو بزرگسال و هم کودکان مبتلا به اختلال دوقطبی در معرض خطر نوشیدن یا مصرف مواد مخدر قرار دارند . اختلال کمتوجهی بیشفعالی ( ADHD ) . کودکانی که اختلال دوقطبی و اختلال کمتوجهی بیشفعالی دارند ممکن است دچار مشکل شوند . اختلالات اضطراب مانند اضطراب جدایی . گاهی اوقات مشکلات رفتاری با حوادث روحی همراه میشوند . جوانان ممکن است ریسک زیادی داشته باشند ، مانند رانندگی بیش از حد سریع و یا خرج کردن بیش از حد . برخی جوانان با اختلال دو قطبی در مورد خودکشی فکر میکنند . مراقب هر نشانهای از تفکر خودکشی باشید . این علائم را جدی بگیرید و دکتر کودکتان را صدا بزنید . چگونه اختلال دو قطبی تشخیص داده میشود ؟ یک دکتر باتجربه به دقت کودک شما را معاینه خواهد کرد . هیچ تست خونی یا اسکن مغزی که میتواند اختلال دو قطبی را تشخیص دهد وجود ندارد . در عوض ، پزشک درباره وضعیت روحی و الگوهای خواب کودک شما سوال خواهد کرد . پزشک هم درباره انرژی و رفتار کودک خود سوال خواهد کرد . گاهی اوقات دکترها باید درباره مشکلات پزشکی در خانواده خود ، مانند افسردگی و یا اعتیاد به الکل آگاه باشند . دکتر ممکن است از آزمایشها استفاده کند تا ببیند آیا چیزی غیر از اختلال دو قطبی باعث بروز علائم کودک شما میشود یا نه. اختلال دو قطبی چگونه درمان میشود ؟ در حال حاضر ، هیچ درمانی برای اختلال دو قطبی وجود ندارد . پزشکان اغلب با کودکانی رفتار میکنند که بیماری را به همان روش درمان میکنند . درمان میتواند به کنترل علایم کمک کند . ثابت ، درمان قابلاعتماد بهتر از درمان است که شروع و متوقف میشود. گزینههای درمان عبارتند از: دارو . انواع مختلفی از داروها وجود دارند که میتوانند به آنها کمک کنند . کودکان به روشهای مختلف به داروها پاسخ میدهند ، بنابراین نوع درست دارو به کودک بستگی دارد . ممکن است برخی از کودکان بیش از یک نوع دارو نیاز داشته باشند چون علایم آنها بسیار پیچیده است . گاهی اوقات آنها باید انواع مختلفی از داروها را امتحان کنند تا ببینند کدام یک برای آنها مناسبتر است . کودکان باید کمترین تعداد داروها و کمترین مقدار ممکن را برای کمک به علائم خود داشته باشند . یک راه خوب برای این که به یاد داشته باشید این است " کم شروع کنید، آهسته بروید " ، داروها میتوانند موجب عوارض جانبی شوند . همیشه درباره هر مشکلی با عوارض جانبی به پزشک کودک خود بگویید . دست از دادن دارو به کودک خود بدون کمک پزشک رها نکنید . توقف ناگهانی دارو میتواند خطرناک باشد و میتواند علائم دو قطبی را بدتر کند . درمان . انواع مختلفی از رواندرمانی یا " صحبت کردن" میتواند به کودکان مبتلا به اختلال دوقطبی کمک کند . درمان میتواند به کودکان کمک کند تا رفتار خود را تغییر دهند و روتین خود را مدیریت کنند. همچنین میتواند به جوانان کمک کند تا با خانواده و دوستان بهتر شوند . گاهی اوقات درمان شامل اعضای خانواده میشود . کودکان و نوجوانان از درمان چه انتظاری دارند ؟ با درمان ، کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال دوقطبی میتوانند در طول زمان بهتر شوند . این کار زمانی کمک میکند که دکترها ، والدین و جوانان با همکار کنند .
گاهی اوقات اختلال دوقطبی یک کودک تغییر میکند . وقتی این اتفاق میافتد ، درمان نیز باید تغییر کند . برای مثال ، کودک شما ممکن است نیاز به امتحان کردن یک داروی مختلف داشته باشد. پزشک هم چنین ممکن است دیگر تغییرات درمانی را توصیه کند . علایم ممکن است بعد از مدتی برگردد و تنظیمات بیشتری مورد نیاز باشد . درمان میتواند زمان ببرد اما چسبیدن به آن به بسیاری از کودکان و نوجوانان علائم دو قطبی کمتری دارد . شما میتوانید به درمان موثرتر کمک کنید . سعی کنید نمودار حالات ، رفتارها و الگوهای خواب کودک خود را نگاه دارید . این " نمودار زندگی روزمره " یا " نمودار روحی " نامیده میشود و میتواند به شما و کودک شما کمک کند تا بیماری را درک کرده و پیگیری کند. یک نمودار همچنین میتواند به دکتر کمک کند تا ببیند آیا درمان موثر است یا خیر . چطور میتوانم به بچه یا نوجوان خود کمک کنم ؟ راهنما با تشخیص درست و درمان شروع میشود . اگر شما فکر میکنید که کودک شما اختلال دو قطبی دارد ، با پزشک خانوادگی خود ملاقات کنید تا در مورد علائم آن صحبت کنید . اگر کودک شما اختلال دو قطبی دارد ، در اینجا برخی از کارهایی که میتوانید انجام دهید این است : صبور باشید . فرزندتان را تشویق کنید که صحبت کند و با دقت به کودک خود گوش دهید . در مورد رویدادهای روحی درک و درک کنید . به فرزند خود کمک کنید تا خوش بگذراند . به کودک خود کمک کنید درک کند که درمان میتواند زندگی را بهتر کند . اختلال دو قطبی بر والدین و خانواده تاثیر میگذارد ؟ مراقبت از یک کودک یا نوجوان با اختلال دو قطبی میتواند برای شما استرس زا باشد . شما باید با نوسانات خلقی و مشکلات دیگر ، مانند تحمل کوتاه و فعالیتهای پرمخاطره ، کنار بیایید . این میتواند هر والد را به چالش بکشد . گاهی اوقات استرس میتواند روابط شما را با دیگران تغییر دهد و شما ممکن است کار را از دست بدهید و یا زمان آزاد را از دست بدهید . اگر از کودک مبتلا به اختلال دو قطبی مراقبت میکنید ، از خودتان مراقبت کنید . کسی را پیدا کنید که بتوانید در مورد احساساتتان صحبت کنید . با پزشک درباره گروههای حمایتی برای مراقبین صحبت کنید . اگر سطح استرس خود را پایین نگه دارید ، شغل بهتری خواهید داشت . این ممکن است به کودک شما کمک کند که بهتر شود . برای کمک کجا بروم ؟ اگر مطمئن نیستید کجا میتوانید کمک بگیرید ، به پزشک خانواده تان زنگ بزنید . همچنین میتوانید دفترچه تلفن را برای متخصصان سلامت روانی چک کنید . پزشکان بیمارستان میتوانند در شرایط اضطراری کمک کنند . در نهایت ، اداره خدمات بهداشت و سلامت روحی ( SAMHSA ) یک ابزار آنلاین برای کمک به یافتن خدمات بهداشت روانی در منطقه خود دارد . شما میتوانید آن را در اینجا پیدا کنید : https: / /findtreatment.samhsa.gov . کودکان و بهداشت روانی تصویر جلد از کودکان و بهداشت روانی آیا این فقط یک مرحله است ؟ نکاتی که باید به یاد داشته باشید همیشه به دنبال کمک فوری باشید اگر یک کودک در رفتار غیرایمن درگیر شود و یا درباره اینکه میخواهد به او و یا شخص دیگری آسیب برساند ، صحبت کند . زمانی که رفتار کودک و یا مشکلات احساسی برای بیش از چند هفته طول میکشد و باعث بروز مشکلاتی در مدرسه ، خانه ، یا با دوستان میشود ، به دنبال کمک هستند . یک ارزیابی کامل میتواند به تعیین این که آیا درمان لازم است یا نه میتواند موثر باشد . درمان اولیه میتواند به رفع مشکلات فعلی کودک کمک کند و همچنین میتواند به جلوگیری از مشکلات جدیتر در آینده کمک کند . چه موقع به سراغ کمک بروید حتی در بهترین شرایط ، تشخیص تفاوت بین رفتارهای چالش برانگیز و احساساتی که با رشد کودک معمولی سازگار هستند و آنهایی که موجب نگرانی میشوند ، دشوار است . مهم است به یاد داشته باشید که اختلالات بسیاری مانند اضطراب ، اختلال کمتوجهی بیشفعالی و افسردگی در دوران کودکی رخ میدهند . در حقیقت ، بسیاری از بزرگسالان که به دنبال درمان هستند ، به این فکر میکنند که این اختلالات چگونه بر دوران کودکی آنها تاثیر میگذارد و آرزو میکنند که آنها زودتر به آنها کمک دریافت کردهاند . به طور کلی ، اگر رفتار یک کودک برای چند هفته یا بیشتر ادامه پیدا کند ، باعث پریشانی برای کودک یا خانواده کودک میشود و با عملکرد در مدرسه ، خانه ، یا با دوستان تداخل میکند ، و سپس به دنبال کمک در نظر گرفته میشود . اگر رفتار یک کودک ناامن است ، یا اگر کودک بخواهد به او و یا شخص دیگری صحبت کند ، فورا ً به دنبال کمک خواهد بود .
تجربه و دغدغههای والدین در فرآیند غربالگری کودکان بسیار مهم است . گاهی اوقات پزشک از والدین درباره رفتارهای کودک سوال میکند و این اطلاعات را با مشاهدات خود از کودک ترکیب میکند . بیشتر در مورد ابزارهای غربالگری در آدرس www . کودکانی که برخی مشکلات رشدی را طی این فرآیند غربالگری نشان میدهند به مرحله دیگری از ارزیابی ارجاع خواهند شد . ارزیابی بیشتر این ارزیابی با گروهی از پزشکان و متخصصان سلامت با طیف گستردهای از متخصصانی است که در تشخیص asd تجربه شدهاند . این تیم ممکن است شامل : پزشک اطفال توسعهای - پزشکی که آموزش ویژهای در زمینه توسعه کودکان دارد روانپزشک کودک و یا روانپزشک کودک - دکتری که درباره رشد و رفتار مغز آگاهی دارد آسیبشناس گفتار - زبان - یک متخصص بهداشت که در مشکلات ارتباطی آموزش ویژهای دارد ارزیابی ممکن است ارزیابی شود: مهارتهای تفکر یا تفکر تواناییهای زبانی مهارتهای مناسب برای تکمیل فعالیتهای روزانه به طور مستقل , مانند خوردن , لباس پوشیدن و غیره از آنجا که asd یک اختلال پیچیده است که گاهی همراه با بیماریهای دیگر یا اختلالات یادگیری رخ میدهد , ارزیابی جامع ممکن است شامل موارد زیر باشد : آزمایش خون آزمایش شنوایی نتیجه ارزیابی منجر به توصیههایی برای کمک به برنامهریزی برای درمان خواهد شد . تشخیص در کودکان و نوجوانان بزرگتر کودکان بزرگتر که علایم اوتیسم را پس از شروع مدرسه شروع میکنند , اغلب توسط تیم آموزش ویژه مدرسه تشخیص و ارزیابی میشوند و میتوانند به یک متخصص مراقبتهای بهداشتی ارجاع شوند . والدین ممکن است با پزشک اطفال خود در مورد مشکلات فرزند خود , از جمله مشکلات ارتباطی ظریف , مانند درک لحن صدا یا حالات چهره , زبان بدن , و عدم درک اشکال گفتار , طنز , و کنایه صحبت کنند . والدین نیز ممکن است متوجه شوند که فرزند آنها در ایجاد دوستی با همسالان مشکل دارد . در این مرحله , پزشک اطفال یا روانپزشک کودک یا روانپزشک که دارای تخصص در asd است میتواند کودک را غربال کند و خانواده را برای ارزیابی و درمان بیشتر ارجاع دهد . تشخیص در بزرگسالان: افراد بالغ که متوجه علائم و نشانههای asd هستند باید با یک پزشک صحبت کنند و درخواست ارجاع برای ارزیابی asd را بپرسند . در حالی که تست برای asd در بزرگسالان هنوز اصلاح شدهاست , بزرگسالان میتوانند به روانپزشک یا روانپزشک ارجاع داده شوند . این متخصص در مورد مسائلی مانند تعامل اجتماعی و چالشهای ارتباطی , مسائل حسی , رفتارهای تکراری و علایق محدود سوال خواهد کرد . اطلاعات در مورد تاریخچه تکامل بزرگسالان به تشخیص صحیح کمک میکند , بنابراین ارزیابی asd میتواند شامل صحبت با والدین یا سایر اعضای خانواده باشد . درمان asd چه هستند ? درمان زودهنگام asd و مراقبت مناسب میتواند باعث کاهش مشکلات فرد و افزایش توانایی او در به حداکثر رساندن نقاط قوت و یادگیری مهارتهای جدید شود. در حالی که بهترین درمان برای asd وجود ندارد , همکاری نزدیک با پزشک بخش مهمی از یافتن برنامه درمان درست است . داروها چند کلاس از داروها وجود دارند که پزشکان از آنها برای درمان برخی مشکلات رایج در asd استفاده میکنند . با دارو , فرد مبتلا به asd ممکن است مشکلات کمتری داشته باشد : تحریکپذیری پرخاش: رفتارهای تکراری بیشفعالی مشکلات توجه اضطراب و افسردگی اطلاعات و اطلاعات مربوط به هشدارهای دارویی , راهنماهای دارویی بیمار و یا داروهای تازه تصویبشده در وب سایت اداره دارو و دارو ( fda ) را در سایت www .
ASD چه کسی تحتتاثیر ASD است ؟ ASD ) بر بسیاری از مردم تاثیر میگذارد ، و در سالهای اخیر بیشتر تشخیصداده شدهاست . پسران بیشتری از دختران تشخیص ASD را دریافت میکنند . ASD چیست ؟ دانشمندان دلایل دقیق ASD را نمیدانند ، اما تحقیقات نشان میدهند که ژنها و محیط نقشهای مهمی ایفا میکنند . محققان شروع به شناسایی ژنها میکنند که ممکن است ریسک ASD را افزایش دهند . ASD اغلب در افرادی رخ میدهد که دارای شرایط ژنتیکی خاص مانند سندرم شکننده ایکس یا sclerosis tuberous هستند . بسیاری از محققان بر چگونگی تعامل ژنها با یکدیگر و عوامل محیطی مانند شرایط پزشکی خانواده ، سن والدین و دیگر عوامل جمعیتی و مشکلات در زمان تولد یا بارداری متمرکز هستند . در حال حاضر ، هیچ مطالعات علمی ASD و واکسنها را مرتبط نمیدانند . اختلال دوقطبی در کودکان و نوجوانان اختلال دوقطبی در کودکان و نوجوانان تصویر آیا کودک شما دستخوش تغییرات شدید روحی میشود ؟ آیا کودک شما دچار تغییرات رفتاری شدید است ؟ آیا کودک شما بیشتر از همسالان خود هیجانزده و فعال میشود ؟ آیا دیگران میگویند که کودک شما بیش از حد هیجانزده و یا بسیار مودی است ؟ آیا متوجه شدید که او خیلی بیشتر از بچههای دیگر پستی و بلندیهای خود را دارد ؟ آیا این حالات ممکن است تاثیر کودک شما در مدرسه یا خانه را تحتتاثیر قرار دهد ؟ برخی از کودکان و نوجوانان با این نشانهها ممکن است اختلال دوقطبی داشته باشند، یک بیماری روانی جدی . این بروشور اطلاعات بیشتری به شما میدهد . اختلال دو قطبی چیست ؟ اختلال دوقطبی یک بیماری جدی در مغز است . هم چنین آن به بیماری افسرده مبتلا به افسردگی یا افسردگی خفیف نیز گفته میشود . کودکانی که اختلال دو قطبی دارند دستخوش تغییرات روحی غیر عادی میشوند . گاهی اوقات آنها احساس خوشحالی میکنند و یا بیدار میشوند " و بسیار فعال و فعالتر از همیشه و یا بیشتر از همسالان خود هستند . این یک اپیزود manic نامیده میشود . برخی اوقات ، کودکانی که اختلال دو قطبی دارند بسیار غمگین و پایین هستند " و بسیار کمتر از همیشه فعال هستند . این به آن افسردگی یا اپیزود افسردگی گفته میشود . اختلال دوقطبی مانند فراز و نشیبهای عادی نیست که هر کودکی از آن عبور میکند . علایم دو قطبی قدرتمندتر از نشانههای دوقطبی هستند . نوسانات روحی شدیدتر هستند و با تغییرات در خواب ، سطح انرژی و توانایی فکر کردن به وضوح همراه هستند . علایم دو قطبی بسیار قوی هستند ، آنها میتوانند برای یک کودک کار خوبی در مدرسه انجام دهند و یا با دوستان و اعضای خانواده خود کنار بیایند . این بیماری هم میتواند خطرناک باشد . برخی افراد جوان با اختلال دوقطبی ، سعی میکنند خود را مجروح یا خودکشی کنند . کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال دوقطبی باید درمان شوند . آنها با کمک میتوانند علائم خود را مدیریت کرده و جان سالم به در ببرند . چه کسی اختلال دو قطبی را توسعه میدهد ؟ هر کسی میتواند اختلال دوقطبی ، از جمله کودکان و نوجوانان را توسعه دهد . با این حال ، اغلب افراد با اختلال دوقطبی ، آن را در سنین نوجوانی یا اوایل بزرگسالی رشد میدهند . بیماری معمولا ً یک عمر طول میکشد . چرا کسی اختلال دو قطبی را ایجاد میکند ؟ پزشکان نمیدانند علت اختلال دو قطبی چیست ، اما ممکن است چند چیز به این بیماری کمک کند . ژنهای خانواده ممکن است یک عامل باشند چون اختلال دوقطبی گاهی در خانوادهها اجرا میشود . اما مهم است بدانید که تنها به این خاطر که فرد در خانواده شما اختلال دو قطبی دارد ، به این معنی نیست که اعضای دیگر خانواده نیز آن را داشته باشند . عامل دیگری که ممکن است منجر به اختلال دوقطبی شود ساختار مغزی یا عملکرد مغز فرد با اختلال است . دانشمندان در حال یافتن اطلاعات بیشتر در مورد این اختلال با مطالعه آن هستند . این تحقیق میتواند به پزشکان کمک کند تا کار بهتری برای درمان افراد انجام دهند . همچنین ، این تحقیق میتواند به دکترها کمک کند تا پیشبینی کنند که آیا فرد اختلال دوقطبی میگیرد یا خیر . یک روز ، پزشکان ممکن است بتوانند از بیماری در برخی از مردم جلوگیری کنند . علائم اختلال دو قطبی چیست ؟ حالت دو قطبی " شامل تغییرات روحی غیر معمول همراه با عادات خواب غیر معمول ، سطح فعالیت ، افکار و یا رفتار میشود . در یک کودک ، این حالات و تغییرات فعالیت باید بسیار متفاوت از رفتار عادی آنها و رفتار سایر بچهها باشد .
پیدا کردن راهنما مرکز منابع ملی در اختلال کمتوجهی بیشفعالی ، برنامه کودکان و بزرگسالان با اختلال کمتوجهی بیشفعالی ( CHADD ® ) که توسط مراکز کنترل و پیشگیری بیماریها ( سیدی سی) حمایت میشود ، اطلاعات و منابع بسیاری دارد . شما میتوانید به طور آنلاین در سایت www.help۴adhd.org یا با تلفن در ۱ - ۸۰۰ - ۲۳۳ - ۴۰۵۰ به این مرکز دسترسی داشته باشید . همچنین میتوانید از کمک s برای صفحه بیماری روانی در www.nimh.nih.gov / findhelp. دیدن کنید . مشارکت در یک آزمون بالینی این مشارکت شما است که به محققان کمک میکند در نهایت روشهای بهتری برای درمان ، پیشگیری ، تشخیص ، و درک بیماری انسان کشف کنند . شما میتوانید با شرکت در یک محاکمه تحقیقات بالینی درگیر شوید . هدف از آزمایشها بالینی تعیین این مساله است که آیا یک آزمایش یا روش درمانی جدید ، ایمن است یا خیر . آزمایشها بالینی نیز میتوانند به جنبههای دیگر درمان مانند بهبود کیفیت زندگی برای افراد مبتلا به بیماریهای مزمن نگاه کنند . محققان در موسسه تحقیقات NIMH و دیگر موسسه ملی بهداشت مثل موسسه تحقیقات Genome انسانی ، تحقیقات در بسیاری از زمینهها از جمله شناخت ، ژنتیک ، اپیدمیولوژی ، تصویربرداری مغزی و توسعه درمان را انجام دادند . این مطالعات در مرکز بالینی NIH در ایالت مریلند واقع شدهاست . اگر فکر میکنید که ممکن است به شرکت در یک آزمایش بالینی علاقهمند باشید ، باید با پزشک خود درباره اینکه آیا درخواست میدهید و اینکه کدام یک از آنها برای شما مناسب هستند ، صحبت کنید . برای یادگیری در مورد مطالعات مربوط به ADHD که در حال حاضر در NIMH استخدام شدهاند ، از http: / /www.nimh.nih.gov / joinastudy. دیدن کنید . برای یافتن یک آزمایش بالینی در نزدیکی شما ، از ClinicalTrials.gov دیدن کنید . این یک ثبت قابل جستجو و پایگاهداده اطلاعات فدرال و فدرال است که در ایالاتمتحده و سراسر جهان انجام میشود . ClinicalTrials.gov اطلاعات مربوط به هدف یک محاکمه را به شما میدهد ، که ممکن است در مکانها ، مکانها ، و شمارههای تلفن برای جزئیات بیشتر شرکت کند . این اطلاعات باید در ارتباط با مشاوره از طرف ارایهدهنده خدمات بهداشت و درمان مورد استفاده قرار گیرد . اختلالات طیف اوتیسم اوتیسم تصویر را پوشش میدهد این نشانهها را یاد بگیرید و اگر نگران هستید ، درخواست کمک کنید . اختلالات طیف اوتیسم کدامند ؟ اختلال طیفی اوتیسم ( ASD ) اصطلاحی است برای گروهی از اختلالات رشدی که توسط : مشکلات مربوط به ارتباط اجتماعی و تعامل اجتماعی در محیطهای مختلف رفتارهای Repetitive و / یا عدم تمایل به تغییر در کارهای روزمره علائمی که در دوران اولیه کودکی آغاز میشوند ، معمولا ً در ۲ سال اول زندگی علائمی که باعث میشوند فرد در زندگی روزمره به کمک نیاز داشته باشد اصطلاح " طیف " به طیف گستردهای از علایم ، نقاط قوت و سطوح اختلال که افراد مبتلا به ASD میتوانند داشته باشند ، اشاره دارد . تشخیص ASD در حال حاضر شامل شرایط دیگر است: اختلال اوتیسم سندروم Asperger اختلال در توسعه جامع که در غیر این صورت مشخص نشده است با این که ASD در اوایل رشد آغاز میشود ، اما میتواند در طول عمر یک فرد طول بکشد . علایم و علائم ASD ها کدامند ؟ تمام افرادی که ASD دارند همه این رفتارها را نشان میدهند ، اما بیشترشان چندین نمایش را نشان میدهند . افراد مبتلا به ASD میتوانند : رفتارهای خاص را تکرار کرده و یا رفتارهای غیر عادی داشته باشید . علایق تمرکز بیش از حد ، مانند اشیا در حال حرکت و یا بخشی از اشیا علاقه شدید و شدیدی به موضوعات خاص ، مانند اعداد ، جزئیات ، و یا حقایق داشته باشید با یک تغییر جزئی در یک برنامه روتین و یا در یک محیط جدید یا overstimulating ناراحت شوید . ارتباط چشمی کم و یا متناقض داشته باشید دوست دارند نگاه کنند و کمتر به افراد در محیط خود گوش دهند به ندرت به دنبال سهیم شدن از اشیا یا فعالیتهای خود با اشاره یا نشان دادن چیزها به دیگران هستند . هنگامی که دیگران خشم ، پریشانی و یا محبت نشان میدهند به طور غیر عادی واکنش دهید یا عدم موفقیت در پاسخ به نام و یا دیگر تلاشهای شفاهی برای جلب توجه آنها مشکلات پشت و جلو گفتگوها را داشته باشید اغلب در مورد یک سوژه مورد علاقه صحبت میکنید اما به هیچکس اجازه نمیدهد که وقتی دیگران با بیتفاوتی واکنش نشان میدهند ، واکنشی نشان دهد و یا توجه کند. کلمات یا عبارتهایی که میشنوند را تکرار میکنند ، رفتاری به نام echolalia